Klager

Hvis man oplever andre beboeres opførsel er til så stor gene, at det påvirker ens egen trivsel i egen bolig kan man sende en klage til ejendomskontoret

Dialog først!

Vi opfordrer altid til dialog naboer imellem som første og bedste værktøj. Så oplever du fx at din nabo spiller høj musik i døgnets ydre timer, stiller ting på svalegangen eller noget helt tredje, opfordrer vi til at du snakker med din nabo før du tager kontakt til os. Såfremt det ikke hjælper, kan du henvende dig til ejendomskontoret.

Vil man have vejledning til at tage dialogen op, kan man finde ressourcer nederst på siden, heriblandt et nabostøjsmanifest skrevet af Lundtoftegades egne beboere.

  1. Trin 1  Dialog!
  2. Trin 2  Informer ejendomskontoret skriftligt om dine oplevelser. Din klage skal gerne være så detaljerig og præcis som mulig. Der skal helst være minimum to medklagere på den skriftlige klage, hvilket kan understøttes gennem underskrifter.
  3. Trin 3  Ejendomskontoret vil så behandle klagen og skrive til den klagen er rettet imod.
  4. Trin 4  Såfremt stridighederne fortsætter, skal man henvende sig til ejendomskontoret igen med en ny klage. Igen så detaljerig og præcis som mulig.  
  5. Trin 5  Ejendomskontoret kontakter den klagen er henvendt, men med en strengere ordlyd og om mulig ophævelse af bolig såfremt klagen ikke tages alvorligt.
  6. Trin 6  Ved tredje klage skriver ejendomskontoret igen til den klagen er rettet imod og informerer om at sagen overgår til KAB jura.

VIGTIGT: der må ikke gå mere end 3 måneder mellem klagerne, da man ellers skal starte forfra.

Modklager

Den klagen er rettet mod har mulighed for at modklage. Dette vil ændre sagens gang. Man vil fra ejendomskontorets side vurdere om et mæglingsmøde er en bæredygtig løsning. Ejendomskontoret vil i så fald snakke med begge parter hver for sig, og hvis begge indvilliger i et mæglingsmøde, så vil der afholdes et møde, hvor der aftales nogle spilleregler som begge parter er enige i.

 

Du kan enten sende klagen til Ejendomskontorets mail: lk-lundtofte@kab-bolig.dk, aflevere den  i Ejendomskontorets postkasse eller komme med den i Ejendomskontorets åbningstider som er mandag, tirsdag, torsdag og fredag kl.10-12 og onsdag kl.15-17.

Filer
Klageskema